Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRenzulli, Joseph S.; Koehler, Jennifer L.; Fogarty, Elizabeth A.
TitelOperation Houndstooth Intervention Theory: Social Capital in Today's Schools
QuelleIn: Gifted Child Today, 29 (2006) 1, S.14-24 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-2175
SchlagwörterIntervention; Social Capital; Academically Gifted; Helping Relationship; Cognitive Development; Moral Development; Theories; Affective Behavior
AbstractIn this article, the authors report on the Operation Houndstooth Intervention Theory (OHIT), which fosters social awareness and utilizes the talents of the gifted to build social capital, that is, a program in which gifted students with high potential use their ability to help others. The six approaches of OHIT are described: (1) The Rally-Round-the-Flag Approach; (2) The Gold Star Approach; (3) The Teaching-and-Preaching Approach; (4) The Vicarious Experience Approach; (5) Direct Involvement I; and (6) Direct Involvement II. Drawn from the positive psychology movement, the goal of Operation Houndstooth is to develop in gifted students six co-cognitive factors: optimism, courage, romance with a topic/discipline, sensitivity to human concerns, physical/mental energy, and vision/sense of destiny. It is suggested that schools should adopt several approaches. Each level of the OHIT leads students closer to the constructive development of gifted behaviors and the internalization of the co-cognitive factors. (Contains 3 figures.) (ERIC).
AnmerkungenPrufrock Press Inc. P.O. Box 8813, Waco, TX 76714-8813. Tel: 800-998-2208; Tel: 254-756-3337; e-mail: info@prufrock.com; Web site: http://www.prufrock.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gifted Child Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: