Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHajii
TitelFour Faces of Respect
QuelleIn: Reclaiming Children and Youth: The Journal of Strength-based Interventions, 15 (2006) 2, S.66-70 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1089-5701
SchlagwörterCase Studies; Youth; At Risk Persons; Expectation; Student Attitudes; Academic Achievement; Empathy; Teacher Student Relationship; Empowerment; Mental Health; Personality Traits; Self Esteem; Intervention
AbstractHow do youth at risk conceptualize respect? This study with youth in an alternative basic education learning center suggests that there are four forms of respect--Challenge, Attention, Responsiveness, and Expectation (C.A.R.E). Students believe they are respected when adults challenge them to succeed academically, give attention to their particularities and commonalities, are responsive to their needs, and foster positive expectations. This article addresses ways to build and sustain respect in work with young people. (Author).
AnmerkungenCompassion Publishing LTD. Circulation Department, 3315 North 124th Street Suite J, Brookfield, WI 53005. Tel: 800-285-7910; Tel: 262-317-3493; e-mail: contact@compassionpublishing.com; Web site: http://www.crisisprevention.com/store/reference/rcy.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reclaiming Children and Youth: The Journal of Strength-based Interventions" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: