Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarris, Justin A.
TitelElemental Representations of Stimuli in Associative Learning
QuelleIn: Psychological Review, 113 (2006) 3, S.584-605 (22 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-295X
SchlagwörterStimuli; Associative Learning; Theories; Classical Conditioning; Models; Sampling; Behavior Patterns
AbstractThis article reviews evidence and theories concerning the nature of stimulus representations in Pavlovian conditioning. It focuses on the elemental approach developed in stimulus sampling theory (R. C. Atkinson & W. K. Estes, 1963; R. R. Bush & F. Mosteller, 1951b) and extended by I. P. L. McLaren and N. J. Mackintosh (2000, 2002) and contrasts this with models that invoke notions of configural representations that uniquely code for different patterns of stimulus inputs (e.g., J. M. Pearce, 1987, 1994; R. A. Rescorla & A. R. Wagner, 1972; A. R. Wagner & S. E. Brandon, 2001). The article then presents a new elemental model that emphasizes interactions between stimulus elements. This model is shown to explain a range of behavioral findings, including those (e.g., negative patterning and biconditional discriminations) traditionally thought to be beyond the explanatory capabilities of elemental models. Moreover, the model offers a ready explanation for recent findings reported by R. A. Rescorla (2000, 2001, 2002b) concerning the way that stimuli with different conditioning histories acquire associative strength when conditioned in compound. (Author).
AnmerkungenAmerican Psychological Association. Journals Department, 750 First Street NE, Washington, DC 20002-4242. Tel: 800-374-2721; Tel: 202-336-5510; Fax: 202-336-5502; e-mail: order@apa.org; Web site: http://www.apa.org/publications.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychological Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: