Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVail, Kathleen
TitelGrasping What Kids Need to Raise Performance
QuelleIn: Education Digest: Essential Readings Condensed for Quick Review, 69 (2004) 6, S.12-18 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-127X
SchlagwörterStellungnahme; Educationally Disadvantaged; Urban Education; Early Childhood Education; School Districts; Academic Achievement; Poverty; Disadvantaged Youth; Urban Schools; Parent Education; Student Mobility; Parent Participation; Child Health; Integrated Services; Community Schools; Partnerships in Education; United States
AbstractAimed at eliminating the barriers to learning wrought about by poverty, Minneapolis and other urban school districts educate a substantial portion of poor and disadvantaged children and go nearly anywhere to hold parenting classes, homeless shelters, neonatal care units, high schools, and even jails. This article details the early childhood education program of Minneapolis Public School and other urban school districts that specifically looks into the factors that children need in order to raise their learning performance. (ERIC).
AnmerkungenPrakken Publications, 832 Phoenix Dr., P.O. Box 8623, Ann Arbor, MI 48108. Tel: 734-975-2800; Fax: 734-975-2787; Web site: http://www.eddigest.com/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Digest: Essential Readings Condensed for Quick Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: