Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSuh, Suhyun; Suh, Jingyo
TitelEducational Engagement and Degree Attainment among High School Dropouts
QuelleIn: Educational Research Quarterly, 29 (2006) 3, S.11-20 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0196-5042
SchlagwörterDropouts; Study Habits; Locus of Control; Educational Attainment; Academic Aspiration; Self Esteem; High School Students
AbstractThis research investigates the relationship between educational engagement and high school degree attainment among school dropouts. Educational engagement considered in this article focuses on student factors such as educational aspiration, organizational skills, and locus of control. Findings of this study show that self-concept engagement factors have a long-lasting impact on degree attainment, while school-related personal factors appear to be temporary. Fostering self-esteem, good study habits, and organizational skills while in school are significantly associated with eventual degree attainment among dropouts. (Contains 1 table.) (Author).
AnmerkungenBehavioral Research Press. LLC, Grambling State University, Math Department, P.O. Box 1191, Grambling, LA 71245. Tel: 318-274-2425.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Research Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: