Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrodkin, Adele M.
TitelBetween Teachers & Parent: Helping Children Manage Stress
QuelleIn: Early Childhood Today, 19 (2005) 6, S.14-15 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1070-1214
SchlagwörterStellungnahme; Stress Management; Young Children; Teacher Role; Pain; Parent Role; Coping
AbstractIn this article, the author discusses how to manage stress in children. A teacher's story and a parent's story about a child who complains of frequent stomach aches, is presented. Stomach aches and other somatic complaints without any apparent physical explanation are common among young children experiencing stress. Nevertheless, it is essential to rule out every possible medical cause and not assume, even in circumstances that a child's very real pain is entirely psychological in origin. Among other things, the author discusses what teachers and parents can do in these situations. (Contains a list of 3 resources.) (ERIC).
AnmerkungenScholastic, 557 Broadway, New York, NY 10012. Tel: 800-560-6816 (Toll Free); e-mail: ect@scholastic.com; Web site: http://teacher.scholastic.com/products/ect.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: