Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inManzo, Kathleen Kennedy
TitelAfghan Education Shows Progress Amid the Rubble
QuelleIn: Education Week, 25 (2006) 32, S.10 (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0277-4232
SchlagwörterEducational Opportunities; School Security; Womens Education; Educational Quality; Foreign Countries; Afghanistan
AbstractAfghanistan suffered another blow to its campaign to rebuild its ravaged school system last week when a rocket exploded on the grounds of a school in Asadabad, killing six children. The spate of recent attacks on schools, teachers, and students has not threatened plans to open up educational opportunities for all children, especially girls, throughout the Southern Asian nation observers say. U.S. agencies, private donors, and international aid organizations have reported marked headway in building new schools, recruiting and training centers, and providing basic instructional materials, and demand for education throughout much of the country has exceeded expectations. (ERIC).
AnmerkungenEditorial Projects in Education, Inc. Suite 100, 6935 Arlington Road, Bethesda, MD 20814-5233; Tel: 800-346-1834; Tel: 800-728-2790; Fax: 301-280-3200; e-mail: webeditors@epe.org; Web site: http://www.edweek.org/ew/index.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Week" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: