Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArcher, Jeff
TitelGo Your Own Way
QuelleIn: Teacher Magazine, 17 (2006) 5, S.20 (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-6193
SchlagwörterAcademic Standards; State Standards; School District Autonomy; Educational Objectives; Board of Education Policy; Educational Change; Curriculum Development; Educational Practices; Policy Analysis; Iowa
AbstractIn this article, the author discusses Iowa's deference to local autonomy. Unlike most states, Iowa continues its long history of local independence by allowing districts to set their own goals. In the late 1990s, when the nation's governors and business leaders threw their weight behind the push for statewide academic standards, Iowa begged to differ. With its strong tradition of local control and history for comparatively high performance, the state felt little compulsion to get on the bandwagon. Despite the quirks that come with Iowa's adherence to local control, many in the state believe that district standards spare them some of the mania over test preparation. (ERIC).
AnmerkungenEditorial Projects in Education, Inc. Suite 100, 6935 Arlington Road, Bethesda, MD 20814-5233; Tel: 800-346-1834; Tel: 800-728-2790 (Toll Free); Fax: 301-280-3200; e-mail: webeditors@epe.org; Web site: http://www.edweek.org/tm/index.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Magazine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: