Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPorter, Stephen R.; Swing, Randy L.
TitelUnderstanding How First-Year Seminars Affect Persistence
QuelleIn: Research in Higher Education, 47 (2006) 1, S.89-109 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/s11162-005-8153-6
SchlagwörterFirst Year Seminars; Academic Persistence; Higher Education; College Freshmen; Student Attitudes; Models; Student Surveys
AbstractFirst-year seminars are nearly ubiquitous fixtures in American higher education, and research has documented their positive effect on student persistence. Only limited research, however, has attempted to isolate the impact of various aspects of first-year seminars on persistence, especially on a cross-institutional basis. We use a survey of almost 20,000 first-year students at 45 four-year institutions combined with institutional-level data to understand how aspects of first-year seminars affect early intentions to persist. Because survey respondents are grouped within dissimilar institutions, we use a multilevel modeling approach to model intent to persist. (Author).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: