Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRobinson, Ryan P.; Doverspike, Dennis
TitelFactors Predicting the Choice of an Online versus a Traditional Course
QuelleIn: Teaching of Psychology, 33 (2006) 1, S.64-68 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0098-6283
DOI10.1207/s15328023top3301_10
SchlagwörterExperimental Psychology; Online Courses; College Students; Enrollment Influences; Theories; Student Attitudes; Course Selection (Students)
AbstractUniversities sometimes offer students the choice of an online course as an alternative to the traditional classroom. We employed the theory of planned behavior (Azjen, 1991) to examine an individual's intention to enroll in an online experimental psychology class versus a traditional class. General attitudes and subjective norms significantly predicted students' reported enrollment intentions. We discuss suggestions for increasing interest in online courses. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum Associates, Inc., Journal Subscription Department, 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430-2262. Tel: 800-926-6579 or 201-258-2200; Fax: 201-236-0072; E-mail: journals@erlbaum.com; Web site: https://www.erlbaum.com/journals.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching of Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: