Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGreene, Kenneth, V.; Byung-Goo, Kang
TitelThe Effect of Public and Private Competition on High School Outputs in New York State
QuelleIn: Economics of Education Review, 23 (2004) 5, S.497-506 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/j.econedurev.2003.12.001
SchlagwörterCompetition; Private Schools; Public Schools; High Schools; School District Spending; Outcomes of Education; New York
AbstractAn extensive data set on upstate New York school district is used to test whether competition from private schools and competition within the public school sector positively affect public school output and again whether different types of expenditures affect output differently. It finds generally significant positive effects of private competition for some measures of school output, but little if any on measures such as the percent of students receiving high quality statewide Regents diplomas. It also finds that private school competition could reduce spending in the non-instructional categories, while competition from other public schools might encourage it. (Author).
AnmerkungenElsevier Customer Service Department, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126 (Toll Free); Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: