Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSarnecka, Barbara W.; Gelman, Susan A.
TitelSix Does Not Just Mean "a Lot": Preschoolers See Number Words as Specific
QuelleIn: Cognition, 92 (2004) 3, S.329-352 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0277
DOI10.1016/j.cognition.2003.10.001
SchlagwörterNumbers; Number Concepts; Preschool Children; Language Acquisition; Cognitive Development; Numeracy; Mathematical Aptitude
AbstractThis paper examines what children believe about unmapped number words--those number words whose exact meanings children have not yet learned. In Study one, 31 children (ages 2-10 to 4-2) judged that the application of "five" and "six" changes when numerosity changes, although they did not know that equal sets must have the same number word. In Study two, 15 children (ages 2-5 to 3-6) judged that "six" plus more is no longer "six," but that "a lot" plus more is still "a lot." Findings support the hypothesis that children treat number words as referring to specific, unique numerosities even before they know exactly which numerosity each word refers to. (Author).
AnmerkungenElsevier Customer Service Department, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126 (Toll Free); Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cognition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: