Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNorberg, Katarina
TitelMorality at the Margins: A Silent Dimension of Teaching and Learning
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 38 (2006) 2, S.189-204 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterEducational Practices; National Curriculum; Democratic Values; Moral Values; Ethics; Citizenship Education; Elementary School Teachers; Teacher Responsibility; Foreign Countries; Sweden
AbstractTeaching is a moral endeavour. It transmits moral messages based on values and expectations. This paper explores the relationship between school practice and the democratic values endorsed in the Swedish national curriculum. A lunch-time episode illustrates the discrepancy between the national curriculum's ethical values and their realization in practice. This discrepancy problematizes the decentralization process in Swedish schooling. Furthermore, it suggests that episodes at the margins of school practice may be just as important to the moral curriculum of school as the knowledge-related elements conventionally deemed to be the core of the curriculum. (Contains 4 Notes.) (Author).
AnmerkungenRoutledge, 29 West 35th Street, New York, NY 10001. Tel: 212-216-7800; Fax: 212-564-7854; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: