Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLin, Chia-Hui
TitelLiteracy Instruction Through Communicative and Visual Arts
QuelleIn: Teacher Librarian, 32 (2005) 5, S.25 (3 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1481-1782
SchlagwörterLiteracy Education; Visual Arts; Television Viewing; Dramatics; Cartoons; Educational Television; Instructional Effectiveness; Student Motivation; Language Arts
AbstractThe purpose of this article is to explore the evidence suggesting the effectiveness of literacy instruction through communicative and visual arts, according to Flood, Heath, and Lapp (1997). Visual arts includes everything from dramatic performances to comic books to television viewing. The communicative arts, such as reading, writing, and speaking, exist as integrated elements in the visual arts. These editors argued that using visual arts in literacy instruction motivates students to become involved in the communicative arts. By taking visual arts away from the communicative arts in the classroom, schools would grow away from the fundamental skills that adults need to function in society. [For related ERIC Digest, see ED477612.] (Author).
AnmerkungenScarecrow Press, 4501 Forbes Blvd., Suite 200, Lanham, MD 20706. Web site: http://www.scarecrowpress.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Librarian" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: