Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKimberly, Christopher
TitelA Killer Lake Alive with Learning Opportunities: Natural Disaster Case Studies Help Students Appreciate the Role of Science in Preventing and Remedying Tragedies
QuelleIn: Science Teacher, 72 (2005) 8, S.40 (4 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterForeign Countries; Case Studies; Natural Disasters; Science Education; Teaching Methods; Scientific Concepts; Student Interests; Lesson Plans; Prevention; Cameroon
AbstractStudents often fail to remember, understand, and apply what they have learned in science classrooms. The sample lesson described in this article illustrates how teachers might move science education toward an authentic, engaging process that excites students while deepening their understanding of important concepts. The lesson is based on the tragedy at Lake Nyos, Cameroon on the night of August 21, 1986. (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association, 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782 (Toll Free); Web site: http://www.nsta.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: