Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBolliger, Doris U.
TitelKey Factors for Determining Student Satisfaction in Online Courses
QuelleIn: International Journal on E-Learning, 3 (2004) 1, S.61-67 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1537-2456
SchlagwörterOnline Courses; Distance Education; Participant Satisfaction; Graduate Students; Student Surveys
AbstractThe purpose of this study was to investigate key factors influencing student satisfaction with online courses. The Biner instrument (1993) was modified to accommodate questions relating to online courses. One-hundred five respondents out of a sample of 303 online learners completed the resulting Online Course Satisfaction Survey. The results indicated student satisfaction with online courses is influenced by 3 constructs: instructor variables, technical issues, and interactivity. Results indicated the instrument is a valid measure of student satisfaction with online courses (Author).
AnmerkungenAssociation for the Advancement of Computing in Education, P.O. Box 1545, Chesapeake, VA 23327-1545. Tel: 757-366-5606.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal on E-Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: