Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGartin, Barbara C.; Murdick, Nikki L.
TitelIDEA 2004: The IEP
QuelleIn: Remedial & Special Education, 26 (2005) 6, S.327-331 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-9325
SchlagwörterDisabilities; Public Education; Individualized Instruction; Individualized Education Programs; Federal Legislation; Compliance (Legal); Educational Legislation; Special Needs Students
AbstractThe Individualized Education Program (IEP) is an essential component in providing a free, appropriate public education (FAPE) to individuals with disabilities. The 2004 amendments of the Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) have attempted to reduce the paperwork requirements of the IEP, while simultaneously ensuring that the goal of FAPE is met. Furthermore, the legislation attempts to bring the requirements of IDEA and NCLB into better alignment. Legislative changes to the IEP are described, and possible implications are discussed. (Author).
AnmerkungenPRO-ED, Inc., 8700 Shoal Creek Boulevard, Austin, TX 78757-6897. Tel: 800-897-3202 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Remedial & Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: