Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrowther, David T.; Lederman, Norman G.; Lederman, Judith S.
TitelUnderstanding the True Meaning of Nature of Science
QuelleIn: Science and Children, 43 (2005) 2, S.50-52 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8148
SchlagwörterScientific Principles; Science Teachers; Science Education; Lesson Plans; Teaching Methods
AbstractAlong with the awesome responsibility to teach science content and inquiry comes a responsibility to nurture an understanding of the nature of science. Just what is nature of science? As simple as this statement sounds, the term in and of itself is not readily agreed upon in scientific communities. For K-12 and science education communities, nature of science is not so much defined by a concise statement, but rather defined more by its components. This article describes ways to explicitly teach nature of science that are easily incorporated into lesson plans. A brief list of resources concludes the article. (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association, 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782 (Toll Free); Web site: http://www.nsta.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science and Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: