Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Jami
TitelThe Power of Partnerships: When Librarians Bring People Together, Everyone Wins
QuelleIn: School Library Journal, 51 (2005) 5, S.33 (1 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0362-8930
SchlagwörterAdolescents; Librarians; Library Services; Public Libraries; School Libraries; Institutional Cooperation
AbstractRecently a public librarian e-mailed the Young Adult Library Services Association (YALSA)about teen problem behaviors at the library--excessive noise, profanity, vandalism, the works. Anthony Bernier, director of teen services at the Oakland (CA) Public Library, came to the teens' defense. He charged that some librarians "cultivate, exaggerate, or actually manufacture problems" by overreacting to the annoying behavior of a few teens. This article offer suggestions on ways for librarians to help teens make a success of the journey from adolescence to adulthood. It takes trust, mutual understanding, and shared values among people and institutions for this to be successful. (ERIC).
AnmerkungenSchool Library Journal, 360 Park Avenue South, New York, NY 10010. Web site: http://www.schoollibraryjournal.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Library Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: