Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRochester, J. Martin
TitelUnaddressed Issues
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 86 (2005) 9, S.654Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
SchlagwörterStellungnahme; Public Policy; Public Education; Elementary Secondary Education; Citizenship Education; Social Studies; Role of Education
AbstractWalter Parker's January article, "Teaching Against Idiocy," raises important and fascinating issues relating to the proper role and function of the K-12 social studies classroom. Although J. Martin Rochester, the author of this article, agrees with his basic premise that schools obviously have an obligation to help promote citizenship education, he thinks Parker fails to address several concerns. Mr. Rochester discusses those concerns in this article. He is not arguing that schools should be amoral, dull, drill-and-kill, Darwinian, or removed from citizenship training--only that people need to be very careful before they pursue the "national campaign" Parker proposes. (ERIC).
AnmerkungenPhi Delta Kappa International, Inc., 408 N. Union St., P.O. Box 789, Bloomington, IN 47402-0789. Web site: http://www.pdkintl.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: