Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPalmer, Louann Bierlein; Gau, Rebecca
TitelCharter School Authorizing: Policy Implications from a National Study
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 86 (2005) 5, S.352Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
SchlagwörterEducational Policy; Accountability; Educational Quality; Academic Standards; Quality Control; Power Structure; Charter Schools; Governance; Board of Education Role
AbstractEven after more than a decade of experience, surprisingly little is understood about the entities responsible for authorizing and overseeing charter schools. In this article, the authors argue that the success of the charter school movement depends on the effectiveness of those authorizers. In order to find out how charter authorizers are doing across the country, the authors recently studied state charter school policy environments and the practices of authorizers in 23 states and the District of Columbia. This article reports the results of those studies. (ERIC).
AnmerkungenPhi Delta Kappa International, Inc., 408 N. Union St., P.O. Box 789, Bloomington, IN 47402-0789. Web site: http://www.pdkintl.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: