Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHouston, Paul D.
TitelMaking Great Time on a Lost Highway
QuelleIn: School Administrator, 61 (2004) 9, S.52 (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6439
SchlagwörterSchool Administration; School Restructuring; Educational Change
AbstractFor nearly 20 years the system has waded around in the swamp of school reform, fixing schools that are not broken and leveraging change that is not necessary. It is quite simple. Current educational reforms are based on a misguided, mechanistic view of the world. This view rests on the Descartian (Cartesian) belief that the universe is like a clock where if a few parts are changed, it will tell better time. A mechanistic approach assumes that by fixing pieces, the whole thing can be fixed and that by leveraging elements, it can be moved totally to a different place. The author discusses his views on school reform. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of School Administrators. 801 North Quincy Street Suite 700, Arlington, VA 22203-1730. Tel: 703-528-0700; Fax: 703-841-1543; e-mail: info@aasa.org; Web site: http://www.aasa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Administrator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: