Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTomlinson, Carol Ann
TitelSharing Responsibility for Differentiating Instruction
QuelleIn: Roeper Review, 26 (2004) 4, S.188 (2 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0278-3193
SchlagwörterIndividualized Instruction; Student Needs; Student Responsibility; Teacher Responsibility; Instructional Effectiveness; Classroom Environment
AbstractWhile the concept of "differentiated instruction" can be defined in many ways, as good a definition as any is ensuring that what a student learns, how he/she learns it, and how the student demonstrates what he/she has learned is a match for that student's readiness level, interests, and preferred mode of learning. A readiness match maximizes the chance of appropriate challenge and growth. An interest match heightens motivation. A learning profile match increases efficiency of learning. Effective differentiation most likely emanates from ongoing assessment of student needs. (ERIC).
AnmerkungenRoeper Review, P.O. Box 329, Bloomfield Hills, MI 48303. Tel: 248-203-7321; e-mail: info@roeperreview.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Roeper Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: