Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Barry; MacDonald, D. Scott; Sinnemann, Christina
TitelTesting & School Improvement--Can Measurement of Result Help Improve the Performance of Schools?
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 85 (2004) 10, S.735Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
SchlagwörterForeign Countries; Educational Change; Educational Policy; Academic Achievement; Information Technology; Enrollment; Student Evaluation; Testing; Educational Improvement; Canada
AbstractGovernments have just a few policy levers they can pull to improve schooling. In this article, the authors show how British Columbia is making systematic use of one--information--to focus attention on improving student performance. Parents, students, educators, and elected officials all agree that the high-level performance of schools should be the paramount goal of the education system. From a government perspective, a central question is how to focus discussion about schools in such a way as to create improvement in performance. (ERIC).
AnmerkungenPhi Delta Kappa International, Inc., 408 N. Union St., P.O. Box 789, Bloomington, IN 47402-0789. Web site: http://www.pdkintl.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: