Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The growing demographic diversity of the under-graduate student body in American postsecondary education has been well documented over an extended period of time. One result of this increased diversity is the substantial number of "first-generation" college students from families where neither parent had more than a high-school education. For example, using results from the National Center for Education Statistics Beginning Postsecondary Students Longitudinal Study, Choy (2001) points out that in 1995-96, 34% of students entering the nation's four-year institutions and 53% of students starting at two-year colleges were first-generation students. The present study sought to expand the understanding of how first-generation students experience college and benefit from it in a more comprehensive analysis of the National Study of Student Learning data that followed individuals through the second and third years of college. Specifically, the study had three purposes. First, it sought to estimate net differences between first-generation and other college students along various dimensions of their academic and nonacademic experience of college. Second, it estimated the net difference between first-generation college students and their peers in select cognitive, psychosocial, and status attainment outcomes. These included standardized measures of science reasoning and writing skills at the end of the second year, standardized measures of reading comprehension and critical thinking at the end of the third year, as well as measures of openness to diversity and challenge, learning for self-understanding, internal locus of control, preference for higher-order cognitive activities, and educational degree plans at the end of the second and third years of college. Third, the study sought to determine if the specific academic and nonacademic experiences influencing cognitive and psychosocial outcomes differed in magnitude for first-generation versus other college students. The study sample comprised students who participated in the National Study of Student Learning (NSSL), a federally funded, longitudinal study of college student experiences and outcomes. The NSSL followed samples of students from 18 four-year colleges for a period of three years. Its major purpose was to assess the factors influencing students' learning and cognitive development during college. The study was initiated in the Fall of 1992 and continued through the spring of 1995. (ERIC).
Anmerkungen
Ohio State University Press, 180 Pressey Hall, 1070 Carmack Road, Columbus, OH 43210-1002. Web site: http://www.ohiostatepress.org.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
0022-1546
Pascarella, Ernest T.; Pierson, Christopher T.; Wolniak, Gregory C.; Terenzini, Patrick T.: First-Generation College Students: Additional Evidence on College Experiences and Outcomes 2004.
eric_ej703795
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)