Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWheeler, Edyth; Stomfay-Stitz, Aline
TitelMeaningful Contexts for Peace Education
QuelleIn: Childhood Education, 80 (2004) 3, S.146 (2 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4056
SchlagwörterPersonality; Values Education; Peace; Conflict Resolution; Teaching Methods; Instructional Effectiveness
AbstractMany schools throughout the United States have mandated some form of character education, peace education, or conflict resolution. The Peace Education Network hopes to encourage an exchange of ideas about what schools and teachers are doing that works and doesn't work. An article in The Washington Post (Kalita, 2003) describing a newly adopted Character Education Day at a local high school indicated that the students found the lectures and skits presented that day to have little meaning for them. This column will suggest more effective ways to make such efforts meaningful and will offer practical resources. (ERIC).
AnmerkungenAssociation for Childhood Education International (ACEI) Subscriptions, 17904 Georgia Ave., Suite 215, Olney, MD 20832. Web site: http://www.acei.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: