Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSeifried, Chad
TitelUsing Videotaped Athletic Contests within Mosston's Teaching Methods
QuelleIn: Journal of Physical Education, Recreation & Dance (JOPERD), 76 (2005) 5, S.36 (3 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0730-3084
SchlagwörterVideotape Recordings; Teaching Methods; Teaching Styles; Physical Education; Physical Activities; Educational Technology; Physical Education Teachers
AbstractThis article discusses the merits of employing videotaped athletic footage in physical education classes and shows how filmed athletic contests have the potential to enhance student learning. The author argues that videotapes are especially useful within the context of several of the teaching styles described by Mosston and Ashworth, specifically guided discovery, divergent teaching, and self-check. This article also demonstrates how filmed athletic contests can instill motivation, an essential component of student learning. (ERIC).
AnmerkungenJournal of Physical Education, Recreation & Dance, American Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance (AAHPERD), 1900 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-213-7193, ext. 493 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Physical Education, Recreation & Dance (JOPERD)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: