Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSharkin, Bruce S.
TitelCollege Counseling and Student Retention: Research Findings and Implications for Counseling Centers
QuelleIn: Journal of College Counseling, 7 (2004) 2, S.99 (10 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1099-0399
SchlagwörterSchool Holding Power; Counseling Services; Guidance Centers; College Students
AbstractCollege counseling centers may come under increasing scrutiny by administrators regarding how their services contribute to student retention. College counselors can use data to demonstrate a positive influence of counseling on retention, but they also need to educate administrators that student retention should be a consideration among many when evaluating the efficacy of services. This article reviews findings from studies on the impact of college counseling on retention and addresses implications for counseling centers. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Counseling Association, 5999 Stevenson Ave., Alexandria, VA 22304. Web site: http://www.counseling.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: