Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiu, Leping; Johnson, D. Lamont
TitelWeb-Based Resources and Applications: Quality and Influence
QuelleIn: Computers in the Schools, 21 (2005) 3-4, S.131-146 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0738-0569
SchlagwörterDrills (Practice); Elementary Secondary Education; Internet
AbstractThis paper evaluates the quality of two major types of Web resources for K-12 education --information for research, and interactive applications for teaching and learning. It discusses an evaluation on the quality of 1,025 pieces of Web information (articles, research reports, news, and statistics) and 900 Web applications (tutorials, drills, games, and tests) used by K-12 teachers and students over a six-year period from 1998 to 2004. Findings suggest that (a) quality differs among information from different Web domains (.com, .org, .edu, and .gov); (b) quality differs among applications by different designers (professional designers, college students, K-12 teachers, and university professors); and (c) the quality of aWeb-based learning application influences a student's using and learning with it. Challenges and potentials of using the two types of Web resources to improve learning are discussed. A design-quality model is developed and tested. (Author).
AnmerkungenThe Haworth Press Inc., 10 Alice St., Binghamton, NY 13904. Tel: 800-429-6784 (Toll Free); Fax: 800-895-0582 (Toll Free); e-mail: Orders@haworthpress.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Computers in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: