Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBolin, Aaron U.; Khramtsova, Irina; Saarnio, David
TitelUsing Student Journals to Stimulate Authentic Learning: Balancing Bloom's Cognitive and Affective Domains
QuelleIn: Teaching of Psychology, 32 (2005) 3, S.154-159 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0098-6283
DOI10.1207/s15328023top3203_3
SchlagwörterEducational Objectives; Student Evaluation; Student Journals; Cognitive Objectives
AbstractBloom (1956) pioneered the measurement of learning outcomes with a taxonomy of educational objectives, but educators often ignore affective learning objectives and focus on attaining cognitive objectives. This study examined student journals as a way to correct the overemphasis on cognitive objectives. Results suggested that course expectations and affective journal outcomes were important correlates of student evaluations of course outcomes even after controlling for the instructor, student gender, and student achievement. These findings have important implications for the use of student journals and for interventions aimed at increasing student evaluations of course outcomes. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum Associates, Inc., Journal Subscription Department, 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430-2262. Tel: 800-926-6579 (Toll Free); e-mail: journals@erlbaum.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching of Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: