Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStanley, Julian C.
TitelA Quiet Revolution: Finding Boys and Girls Who Reason Exceptionally Well and/or Verbally and Helping Them Get the Supplemental Educational Opportunities They Need
QuelleIn: High Ability Studies, 16 (2005) 1, S.5-14 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1359-8139
SchlagwörterUniversities; Private Colleges; Foreign Countries; Females; Talent; Educational Opportunities; Academically Gifted; Ireland; Maryland; Spain; United Kingdom (England); United States
AbstractThe antecedents for the four regional annual talent searches for boys and girls who reason exceptionally well mathematically and/or verbally began in 1971 at Johns Hopkins University in Baltimore, Maryland, with the creation of the "Study of mathematically precocious youth" under the direction of the author of this article, its originator. Here he traces the development and expansion that led to much experimentation during the 1970s and the formation in 1979 of what is now called the Center for Talented Youth and similar programs based at three other private universities in the United States. These cover the entire USA and cooperate with educators in a number of foreign countries, especially England, Ireland and Spain. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High Ability Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: