Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChaffin, Amy J.; Harlow, Steven D.
TitelCognitive Learning Applied to Older Adult Learners and Technology
QuelleIn: Educational Gerontology, 31 (2005) 4, S.301-329 (29 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-1277
SchlagwörterAdult Students; Adult Learning; Adult Basic Education; Older Adults
AbstractThis article addresses the needs of older adults learning computer skills and the place of technology, especially the computer, in enhancing their lives. A model is discussed that illuminates the process used by older adults to learn computer skills. The model may be used to analyze and provide specific aid for common difficulties of the aged. Suggestions and recommendations are proposed that facilitate the older adult learner's use of computers. One of the underlying assumptions for the model is that the fundamental interests of the learner can be discerned and, with careful preparation by the teacher, motivation will follow. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Gerontology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: