Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrookfield, Stephen
TitelUndermining the Very Democracy We Seek to Create: Discussion Practices in Adult Education and the Dangers of Repressive Tolerance
QuelleIn: Studies in Continuing Education, 27 (2005) 2, S.101-115 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0158-037X
SchlagwörterDemocracy; Adult Education
AbstractDiscussion has long held an honored place in the pantheon of lionized adult education practices. One of the most frequently venerated aspects of discussion is opening up conversation to include the widest possible diversity of perspectives and intellectual traditions. This democratic attempt to be open and inclusive is held to represent what is best about adult education--its humanistic concern to have all voices heard, all experiences analyzed, and all viewpoints honored. Herbert Marcuse's concept of repressive tolerance stands directly against these sentiments. Marcuse argues that an alternative idea, concept or text can be inserted into a discussion of familiar, mainstream materials in such a way that serves only to underscore the normality of the center while positioning the alternatives as exotic others. This paper explores how this process occurs and suggests how it might be countered. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in Continuing Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: