Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThompson, Bruce R,
TitelEquitable Measurement of School Effectiveness
QuelleIn: Urban Education, 39 (2004) 2, S.200-229 (30 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
DOI10.1177/0042085903261325
SchlagwörterSchool Effectiveness; Poverty; Accountability; Student Characteristics; Educational Research; Research Methodology; Elementary Schools; Measurement Techniques; Urban Schools; Standardized Tests
AbstractThis article examines a value-added model to rate schools, taking into account varying characteristics of students entering the schools, including poverty, race, mobility, and stability. The model uses regression to separate the influence of demographics that are outside the school's control from those under school control. This value-added model leads to school ratings that compare actual performance to performance predicted by poverty rates. Even after adjusting for poverty, some schools consistently outperform others on a wide range of tests over a 5-year period, whereas other schools consistently perform at the bottom. Finally, this article discusses uses that can be made of this model. (Author).
AnmerkungenSage Publications, 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243 (Toll Free); Fax: 800-583-2665 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: