Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAzrael, Deborah; Hemenway, David; Miller, Matthew; Barber, Catherine; Schackner, Robert
TitelYouth Suicide: Insights from 5 Years of Arizona Child Fatality Review Team Data
QuelleIn: Suicide and Life-Threatening Behavior, 34 (2004) 1, S.36-43 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0363-0234
SchlagwörterPrevention; Weapons; Suicide; Youth; Multivariate Analysis; Whites
AbstractData on 153 youth suicides in Arizona (1994?1999) were used to explore demographic, behavioral, and experiential factors that distinguish between firearm suicide and suicide by other means. In bivariate analyses, White youths were more likely than non-White youths to use a firearm to commit suicide as were youths who had not experienced a life crisis or expressed suicidal thoughts in the past, relationships that hold in multivariate analyses at the p < 0.2 level. Targeted suicide prevention activities should supplement interventions focused on restricting access to highly lethal means of suicide such as firearms. (Author).
AnmerkungenGuilford Press, 72 Spring Street, New York, NY 10012. Tel: 800-365-7006, ext. 3 (Toll Free); Tel: 212-431-9800, ext. 3; Fax: 212-966-6708; e-mail: news@guilford.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Suicide and Life-Threatening Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: