Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGorsky, Paul; Caspi, Avner
TitelDialogue: A Theoretical Framework for Distance Education Instructional Systems
QuelleIn: British Journal of Educational Technology, 36 (2005) 2, S.137-144 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1013
DOI10.1111/j.1467-8535.2005.00448.x
SchlagwörterInstructional Systems; Distance Education; Educational Technology
AbstractThis paper presents a theoretical framework for viewing elements that comprise distance education instructional systems in terms of dialogue. It is assumed that learning is mediated by intrapersonal dialogue and facilitated by interpersonal dialogue. Every resource in a distance education instructional system (eg, instructor availability, asynchronous communication networks, self-instruction texts, etc) is analysed in terms of the dialogue mode it supports. The framework offers three advantages: (1) a unified, simple, and coherent description of the mechanisms at play in distance education systems, (2) clear-cut operational definitions, and (3) hypotheses that may be investigated empirically. (Author).
AnmerkungenJournal Customer Services, Blackwell Publishing, 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770 (Toll Free); Fax: 781-388-8232; e-mail: subscrip@bos.blackwellpublishing.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Educational Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: