Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJacoby, Barbara; Garland, John
TitelStrategies for Enhancing Commuter Student Success
QuelleIn: Journal of College Student Retention: Research, Theory and Practice, 6 (2004) 1, S.61-79 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0251
SchlagwörterCommuting Students; School Holding Power; Student Diversity; College Students; Educational Strategies; Academic Achievement; Models; Student Characteristics
AbstractThis article describes how to use what we know about commuter students to design and implement strategies that enhance their retention. It includes a discussion of the extraordinary diversity of the commuter student population and their common needs and concerns and offers several theoretical frameworks that have proven to be useful in understanding commuter students, institutional environments, and the nature of interactions between them. It concludes by presenting an organizing model together with specific strategies that promotes commuter student success. (Author).
AnmerkungenBaywood Publishing Company, Inc., 26 Austin Avenue, Box 337, Amityville, NY 11701. Tel: 800-638-7819 (Toll Free); Fax: 631-691-1770; e-mail: info@baywood.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Retention: Research, Theory and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: