Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrydenberg, Erica
TitelCoping Competencies: What to Teach and When
QuelleIn: Theory Into Practice, 43 (2004) 1, S.14-22 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-5841
SchlagwörterForeign Countries; Youth; Coping; Stress Management; Personality Traits; Program Effectiveness
AbstractWhat we know about coping?the theory, conceptual framework, what is good and bad coping, and how we learn to cope?has important implications for how we deal with life circumstances and, in particular, how we manage conflict. This article outlines how we conceptualize coping as a response to stress and as a means to develop resilience. The measurement of the construct and the insights that research has provided have enabled us to develop programs to teach young people how to cope. One such program, the Best of Coping, is detailed and evaluated in a number of school settings in Australia and Italy. The implications of using a language of coping in educational contexts provides a promising mechanism for equipping young people to deal with the conflicts and difficulties that may arise in their lives, within and beyond school settings. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum Associates, Inc., Journal Subscription Department, 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430-2262. Tel: 800-926-6579 (Toll Free); e-mail: journals@erlbaum.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theory Into Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: