Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCline, Zulmara; Necochea, Juan; Rios, Francisco
TitelThe Tyranny of Democracy: Deconstructing the Passage of Racist Propositions
QuelleIn: Journal of Latinos and Education, 3 (2004) 2, S.67-85 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-8431
SchlagwörterMinority Group Children; Bilingual Education; Limited English Speaking; State Legislation; Educational Legislation; Racial Bias; Politics of Education; Political Issues; Public Opinion; Propaganda
AbstractThis article examines race-based propositions and the movidas used to garner electorate support for these initiatives, which amount to the "tyranny of the majority" trampling on the rights of the minority as has happened so many times during our nation's history in the name of democracy. Specifically, the passage of Proposition 227 in California is analyzed for the tactics and strategies used to ensure that support for the initiative was garnered. Suggestions are made for how communities of color can work together to counter these legal and political attacks that use half-truths and propaganda to gain widespread support. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum Associates, Inc., Journal Subscription Department, 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430-2262. Tel: 800-926-6579 (Toll Free); e-mail: journals@erlbaum.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Latinos and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: