Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inViebahn, Peter
TitelTeacher Education in Germany.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 26 (2003) 1, S.87-100Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterEducational Change; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Individualism; Preservice Teacher Education; Psychological Needs; Psychological Patterns; Germany
AbstractApplies the concepts of idealism, individualism, and pragmatism from the Association for Teacher Education in Europe's scenario model to Germany's teacher education. Discusses the current German teacher training system's scholarly approach to idealism; notes organizational problems; examines the special psychological demands on students made by teacher training with an individualistic or pragmatic orientation; and highlightes the relevance of the psychological problems to reform models currently being debated in Germany. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: