Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRosaen, Cheryl L.
TitelPreparing Teachers for Diverse Classrooms: Creating Public and Private Spaces to Explore Culture through Poetry Writing.
QuelleIn: Teachers College Record, 105 (2003) 8, S.1437-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-4681
SchlagwörterCultural Awareness; Cultural Differences; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Higher Education; Multicultural Education; Poetry; Preservice Teacher Education; Student Diversity; Teaching Methods
AbstractExamined how one teacher educator transformed her curriculum, teaching, and assessment practices to better prepare beginning teachers for diversity by using poetry as a site for exploring one's own culture and sharing the knowledge with others in a literacy methods course. Results highlighted teacher candidates' perceptions of the poetry writing activity and their learning about curriculum, pedagogy, multicultural competence, and social justice. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teachers College Record" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: