Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTang, Sylvia Yee Fan
TitelChallenge and Support: The Dynamics of Student Teachers' Professional Learning in the Field Experience.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 19 (2003) 5, S.483-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterElementary Secondary Education; Field Experience Programs; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Development; Student Teachers; Hong Kong
AbstractThis qualitative study of seven Chinese preservice teachers' learning experiences examined their construction of teaching self in three facets of the student teaching context (action, socioprofessional, and supervisory). Results highlight four possibilities of professional learning: stasis, confirmation, retreat, and growth. Productive student teaching experiences occur in a student teaching context with an appropriate mix of challenge and support which drives student teachers' ongoing construction and reconstruction of teaching self. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: