Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHardman, Michael L.
TitelPut Me in Coach: A Commentary on the RPSD Exchange.
QuelleIn: Research and Practice for Persons with Severe Disabilities, 28 (2003) 3, S.153-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterStellungnahme; Definitions; Early Childhood Education; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Research; Federal Legislation; Guidelines; Policy Formation; Research Design; Research Methodology; Research Needs; Research Problems; Scientific Research; Severe Disabilities; Special Education; Student Participation
AbstractThis commentary discusses principles concerning requirements for scientifically based research under No Child Left Behind: scientific inquiry begins with important research questions, not specific methodologies; the logic that scientifically based research equates with randomized controlled trials will result in research and practice disconnects; and no single research method is superior. (Contains 7 references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research and Practice for Persons with Severe Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: