Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMbekwa, Monde; Julie, Cyril
TitelPre-Service Teachers' Mathematical Engagement with the TI-92.
QuelleIn: International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education, 10 (2003) 1, S.3-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-7368
SchlagwörterGraphing Calculators; Higher Education; Mathematics Instruction; Preservice Teachers
AbstractPresents the results of an investigation into how pre-service teachers with low-level mathematics qualifications do mathematics when using hand-held, sophisticated mathematics technology as a tool. Results indicate that students were able to master the technical aspects of the TI-92, ask relevant questions and engage in mathematical discussion, and make conjectures based on their calculations and pattern observations. (Contains 23 references.) (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: