Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCreese, Angela
TitelLanguage, Ethnicity, and the Mediation of Allegations of Racism: Negotiating Diversity and Sameness in Multilingual School Discourses.
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 6 (2003) 3-4, S.221-36Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
SchlagwörterClassroom Environment; English (Second Language); Ethnicity; Foreign Countries; Multilingualism; Racial Discrimination; Secondary Education; Secondary School Teachers; Student Diversity; Turkish; Uncommonly Taught Languages; United Kingdom (London)
AbstractExamines the construction of two bilingual English as an additional language teachers' positionings during a 2-day student staged protest against a perceived racist incident in a London secondary school. Examines how these bilingual teachers' ethnicity and language resources in Turkish and English are employed by the school to reproduce a discourse of diversity that attempts to level out difference. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: