Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSparks, Richard L.; Philips, Lois; Javorsky, James
TitelCollege Students Classified as Having Learning Disabilities and Attention Deficit Hyperactivity Disorder and the Foreign Language Requirement.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 36 (2003) 3, S.325-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterAcademic Achievement; Attention Deficit Disorders; Cognitive Ability; College Students; Comparative Analysis; Demography; Graduation Requirements; Higher Education; Learning Disabilities; Second Language Instruction; Second Language Learning
AbstractReports two studies comparing college students classified as learning disabled (LD) or as both LD and having attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) who had either substituted courses for a foreign language requirement or had fulfilled the requirement by passing foreign language courses. Findings suggest students classified as both LD and ADHD may not necessarily experience serious problems with FL learning. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: