Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaenz, Terry Irvine; Huer, Mary Blake
TitelTesting Strategies Involving Least Biased Language Assessment of Bilingual Children.
QuelleIn: Communication Disorders Quarterly, 24 (2003) 4, S.184-93Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1525-7401
SchlagwörterStellungnahme; Alternative Assessment; Bilingual Students; Bilingualism; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Hispanic Americans; Language Tests; Limited English Speaking; Second Language Learning; Student Evaluation; Test Bias
AbstractThis article discusses alternative language assessment approaches with children for whom English is a second language. Advantages and disadvantages of each approach are noted. Also, results of a preliminary investigation with 28 bilingual Latino children using modifications of the Clinical Evaluation of Language Fundamentals are presented. Clinical implications for creating least biased language assessment strategies are addressed. (Contains references.) ( Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Disorders Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: