Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoling, Erica C.
TitelThe Transformation of Instruction through Technology: Promoting Inclusive Learning Communities in Teacher Education Courses.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 24 (2003) 4, S.64-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterComputer Uses in Education; Doctoral Programs; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Graduate Students; Higher Education; Literacy Education; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Reading Instruction; Teacher Educators; Teaching Methods
AbstractInvestigated how experienced teacher educators and doctoral students used the Reading Classroom Explorer (RCE) program in literacy methodology courses and how RCE impacted instructors. While the instructors found ways to integrate RCE into their courses to solve teaching dilemmas, doctoral students faced the unique challenges of meaningful integration. RCE challenged all instructors to think about teaching, learning, and learners in new ways and to use more learner centered approaches. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: