Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWepner, Shelley B.; Tao, Liqing; Ziomek, Nancy M.
TitelThree Teacher Educators' Perspectives about the Shifting Responsibilities of Infusing Technology into the Curriculum.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 24 (2003) 4, S.53-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterComputer Literacy; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Educators; Teacher Role; Technology Uses in Education
AbstractIdentified how teacher educators shifted responsibilities to infuse technology into methodology courses and student teaching assignments, noting subsequent changes in students' skills. Data from faculty and student reflection journals, observations, students' lesson plans, and students' evaluations of the technology requirement highlighted four categories of shifting responsibilities (teachers' role as instructor, how teachers planned for instruction/supervision, teacher instruction/supervision, and how teachers monitored students' progress with technology infusion). (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: