Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKline, Rachel
TitelA Model for Improving Rural Schools: Escuela Nueva in Colombia and Guatemala.
QuelleIn: Current Issues in Comparative Education, 2 (2000) 2Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-1615
SchlagwörterActive Learning; Collegiality; Community Involvement; Comparative Education; Disadvantaged; Educational Change; Elementary Education; Foreign Countries; Geographic Isolation; Models; Professional Autonomy; Program Descriptions; Rural Education; Teacher Education; Colombia; Guatemala
AbstractA Colombian model of rural elementary education has increased student achievement. Basic characteristics are active learning, structured yet flexible and multifaceted nature, extensive training and support for teachers, and opportunities for meaningful involvement of students, teachers, and community members. A Guatemalan reform based on the model and implemented in one-teacher schools for Mayan students demonstrates that the model can be transferred to different contexts. (Contains 36 references.) (TD)
AnmerkungenFor full text: http://www.tc.columbia.edu/cice/articles/rk122.htm/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Current Issues in Comparative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: